Meny
1-4 DAGERS LEVERING   -   SIKKER BETALING   -   NORSK SELSKAP  -   BETALINGSUTSETTELSE
- Min konto    - Frakt og levering      - Angrerett og reklamasjon
0
Frakt fra kun 49,-
image/svg+xml 0

Kundeservice

Hvis du har spørsmål til vår administrasjon, er det bare å sende oss en e-post på support@skadedyrshop.no. Vår dyktige stab vil bistå deg så godt de kan. 

  1. Frakt og levering
  2. Sikkerhet og personvern
  3. Retur av varer - agrerett og reklamasjon
  4. Hvordan handle på websiden
  5. Ordre, faktura, pakkesporing
  6. Oppdatere kontoinformasjon
  7. Nyhetsbrev
  8. Spørsmål og svar

 


 

1. Frakt og levering

Frakt

  • Rask levering 1 - 4 dager
  • Frakt fra Kr. 49,-

Ingen overraskelser hos oss, og ingen skjulte kostnader. Vi er en norsk bedrift, og du får ingen toll og deklarasjonsgebyrer. Pris for frakt er avhengig av fraktemåten som du ønsker deg. Leverings og prisalternativer er grundig forklart når du kommer til kassen. Du kommer til kassen via handlekurven. Du binder deg IKKE til noe kjøp ved å sjekke fraktpris i kassen. Slik gjør du for å finne fraktkostnaden:

    • Velg varene
    • Gå til handlekurven, sjekk at varer og antall stemmer.
    • Trykk "Gå til kasse" knappen.
    • Skriv inn postnummer der du bor. Da får du oppgit fraktpris.

Levering
Skadedyrshop benytter Posten/Bring til levering av varer, og du forholder deg kun til postens satser. Vi har flere leveringsvalg avhengig av dine ønsker, og vi kan levere på døren, dagtid som kveldstid. Normalt leveres varene innen 1 – 4 virkedager avhengig av hvor varen skal leveres og leveringsmetode. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller transportpartner.
Du som kunde har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Tilbakebetaling vil bli foretatt senest 14 dager etter at vi har mottatt returnert vare.

 

«til toppen av siden»

2. Sikkerhet og personvern:

Vi håndterer dine personopplysninger på en sikker måte. Vi gjør følgende:

 

Personopplysninger

Når du handler på Skadedyrshop.no trenger vi navn, adresse og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Informasjonen er tilgjengelig på "Min side". Du har rett til innsyn i, og retting/sletting av egne opplysninger.

Som kunde av Skadedyrshop blir du medlem av vår epostliste, hvor du vil nyte godt av eksklusive tilbud og nyhetsoppdateringer.
Hvis du ikke ønsker å stå på epostlisten kan du enkelt melde deg av ved å klikke avmeldingslenken når første nyhetsbrev kommer i din innboks. Du kan også gi oss beskjed på epost support@skadedyrshop.no og du vil bli tatt av listen.

 

Betaling med kort
Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

 

Bruk av informasjonskapsler (cookies)
Skadedyrshop.no bruker cookies, slik at vi kan gi deg en bedre handleopplevelse.

Cookies er tekstfiler som blir lagret av din internett browser (for eksempel Internet Explorer, Chrome, Firefox osv) på din PC eller mobile enhet. Cookies tillater Skadedyrshop å huske detaljer som du har lagt inn på websiden. Websiden vil deretter bruke denne informasjonen til å skape en bedre opplevelse for deg som bruker av websiden. For eksempel kan Skadedyrshop anbefale deg produkter eller gi deg gode tilbud basert på din historikk.

I tillegg brukes cookies til å samle inn og analysere kundenes brukeratferd. Denne informasjonen gir oss statistikk, og hjelper oss for eksempel til å se hvilke produkter som blir mest sett på, hvor mange ganger kundene har besøkt websiden, hvor lenge kundene er inne på websiden osv. Alt for å kunne tilpasse websidene bedre til kundene sine behov. Denne informasjonen kan ikke bli brukt til å identifisere enkeltindivider. Kun som statistikk.

 

«til toppen av siden»

3. Retur av varer - Angrerett og reklamasjon:

 

  • 30 dagers gebyrfri retur (du betaler kun for returfrakten)
  • Returetikett vedlegges i forsendelsen

Definisjon
Angrerett er ikke det samme reklamasjonsrett. Angrerett vil si at du ombestemmer deg, og allikevel ikke ønsker det bestilte produktet. Hvis det er noe feil med produktet skal du benytte deg av reklamasjonsretten.

 

Angrerett:
Ved kjøp hos Skadedyrshop har du full angrerett. Du får alle pengene tilbake, uten spørsmål.

Du behøver ikke å oppgi noen som helst grunn for å bruke angreretten, men angreretten forutsetter at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som du mottok den. Du har 30 dager til å returnere varen(e) etter at den ble mottatt. Informasjon om kjøpsloven finner du på http://www.forbrukerradet.no/

 

- Ingen gebyrer

Skadedyrshop tar ingen gebyr for at du angrer. Pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

 

- Kunden betaler for returfrakten

Det er viktig å vite at du selv må betale for returfrakten (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i).

 

Hvordan du returnerer varene:

 

- Melde angreretten

Du velger selv hvordan du melder din angrerett, men for dokumentasjon av angrefristen kan det være lurt å melde fra. Du kan melde fra til support@skadedyrshop.no. Vi må uansett ha beskjed om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du returnerer. Denne informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost.

 

- Angrerettskjema

Vi anbefaler at du bruker Angrerettskjema. Dette er vedlagt sammen med varene, eller last ned angrerettskjema her. Denne kan fylles ut og vedlegges i returpakken. Det er uansett viktig at du i pakken vedlegger informasjon om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du ønsker å returnere. Informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost. Da vet vi hvem som returnerer varene, og vi unngår misforståelser. 

 

- Kunden er ansvarlig for varene i returprosessen

Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt. I henhold til angrerettloven er du selv ansvarlig for pakken i returprosessen.

 

- Lever til posten

Hvis du har valgt "hent varen selv" har du også mottatt en forhåndsbetalt og ferdig utfylt returblankett. Denne kan du benytte, og det er bare å klistre den utenpå esken. Alternativt fyll ut egen blankett på postkontoret.  Deretter leverer du pakken på postkontoret eller til post i butikk. Du vil bli trukket den faktiske returkostnaden i etterkant (Returadresse er: Skadedyrshop AS, Baker Østbysvei 1-3, 1351 Rud).

 

- Du får pengene tilbake
Du vil motta en kreditnota med en oversikt over den økonomiske statusen. Korrekt beløp utbetales til den kontoen hvor de ble utbetalt fra.

 

- Har du mottatt Arvato Afterpay faktura?
Da kan du betale kun for de produktene som du ønsker å beholde. Resten blir kreditert automatisk, og du slipper å få ny faktura tilsendt. Du mottar en kreditnota når returen er behandlet. Eventuell returporto faktureres deg separat i etterkant.

 

- Angrerett på brukte varer
Dersom varen ikke svarer til forventningene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

 

Uavhentede varer
Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Skadedyrshop står ikke ansvarlig for transportør sine rutiner og hentemeldinger. Du står selv ansvarlig for å ha kontroll med at sendingen kommer frem. Posten / Bring returnerer automatisk varene etter 14 dager. 
Hvis du ikke henter varene, er hjemme på avtalt hentetidspunkt eller nekter å hente varene uten først å ha meldt ifra om angrerett før varene blir returnert, vil du bli belastet et beløp på Kr. 59,- for returfrakt, samt et gebyr på Kr. 200,- Eventuelt restbeløp vil bli tilbakebetalt innen 14 dager etter mottatt retur vare. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

 

- Bedriftskjøp
Vi gjør oppmerksom på følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a). Forbrukerrådet har egne sider med informasjon om angrerett. Gå til www.forbrukerrådet.no.

 

- Tvister
Ved eventuelle tvister vil Skadedyrshop AS følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse. Begge parter aksepterer Bærum som verneting. Tvisteloven § 4-6, Avtalt verneting.

 

Reklamasjon:
Reklamasjon betyr at det er noe galt med varen(e) eller forsendelsen.

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år.

 

- Pengene tilbake
Du får igjen pengene inkludert porto, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Vi betaler også for rimeligste returfrakt. Pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Det er viktig at du i pakken vedlegger informasjon om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du ønsker å returnere.

 

- Hvordan du reklamerer og returnerer varene:

- Meld fra om reklamasjonen
Meld fra til support@skadedyrshop.no. Fortell oss hva som er galt med produktet, eller hva du er misfornøyd med. Legg om mulig ved bilder av produktet/feilen, hvor feilen synes. 2 nærbilder og 1 oversiktsbilde. Vi besvarer eposten (innen 24 timer i ukedager) og fortelle deg hva du videre må gjøre. Vi må ha beskjed om ordrenummer og varekoden for produktet som det er problemer med. Denne informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost.

 

- Reklamasjon og returskjema
Hvis ikke annet er instruert, så bruk returskjema som er inkludert sammen med varene. Last ned reklamasjons og returskjema her. Skjemaet fylles ut og vedlegges i returpakken. Det er uansett viktig at du i pakken vedlegger informasjon om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du ønsker å returnere. Informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost. Da vet vi hvem som returnerer varene, og vi unngår misforståelser. Gi beskjed om du ønsker ny vare i retur 

 

- Kunden er ansvarlig for trygg retur
Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt. I henhold til angrerettloven er du selv ansvarlig for pakken i returprosessen.

 

- Lever til posten
Hvis du har valgt "hent varen selv" har du også mottatt en forhåndsbetalt og ferdig utfylt returblankett. Denne kan du benytte, og det er bare å klistre den utenpå esken. Alternativt fyll ut egen blankett på postkontoret.  Deretter leverer du pakken på postkontoret eller til post i butikk.

(Returadresse er: Skadedyrshop AS, Baker Østbysvei 1-3, 1351 Rud)

 

- Du får pengene tilbake
Du vil motta en kreditnota med en oversikt over den økonomiske statusen. Pengene utbetales til den kontoen hvor de ble utbetalt fra.

 

- Tvister
Ved eventuelle tvister vil Skadedyrshop AS følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse. Begge parter aksepterer Bærum som verneting. Tvisteloven § 4-6, Avtalt verneting.

 

«til toppen av siden»

4. Hvordan handle på websiden:

Det er veldig lett å handle på websidene våre. Det er også helt trygt. Vi bruker Arvato sin "one page" checkout for enkelhet og trygghet.

Her er en beskrivelse an hvordan du kjøper produkter i nettbutikken. Hvis du fortsatt har problemer med kjøpet, så ikke nøl med å kontakte oss på support@skadedyrshop.no eller på telefon 67518719

  1. Klikk på det ønskede produktet
  2. Klikk på den grønne knappen «LEGG TIL HANDLEKURV»
  3. Det dukker opp en «popup boks» Der klikker du på «GÅ TIL HANDLEKURVEN» (eller "lukk" hvis du ønsker å fortsette og handle).
  4. Dette vinduet viser handlekurven din. Sjekk at du har de riktige varene og antall varer. Hvis alt ser bra ut, klikker du den grønne knappen nederst «GÅ TIL KASSEN»
  5. I kassen finner du 4 steg.
    • Steg 1, oppsummeringOppsummeringsfeltet viser din bestilling (for å sette inn fraktkostnadene skal du velge fraktmetode i steg 3).
    • Steg 2, fakturaadresseFyll inn dine personlige opplysninger og fakturaadresse. Hvis du har et privat telefonnummer / mobilnummer kan du forenkle prosessen ved å fylle inn dette i nummeroppslaget. Da vil alle opplysninger automatisk legge seg til. Vil du sende varen til annen adresse enn din egen, krysser du av i feltet for dette som er nederst. Leveringsadresse vil da dukke opp.
    • Steg 3, fraktmetode
      Velg et leveringsalternativ / leveringssted. Prisen for dette blir oppdatert i oppsummeringsfeltet (steg 1).
    • Steg 4, betalingsmetode
      Velg om du ønsker å betale med ditt kredittkort Visa/Mastercard eller om du ønsker å få tilsendt AFTERPAY faktura med 14 dagers rentefri og gebyrfri betalingsutsettelse. Du må godkjenne vilkårene. Deretter trykker du den grønne knappen nederst "BEKREFT BESTILLING" for å bekrefte fakturakjøpet eller for å legge inn kortinformasjonen din neste steg.
  6. Du vil få en bekreftelse i nettbutikken at kjøpet er gjennomført. Du vil også motta en melding om dette på e-post.

 

Aldersbegrensninger

Mindreårige kan ikke inngå avtale med Skadedyrshop uten at det først foreligger samtykke fra foreldre. Først ved fylte 15 år kan bindende kjøpsavtaler inngås. Kredittkjøp kan ikke gjøres før fylte 18 år.

 

 «til toppen av siden»

5. Tilgang til ordre, faktura og pakkesporing:

Du kan sjekke fakturaer, ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på mine kjøp under ”Min kundekonto”. Der finner du sporingslinken tilknyttet din ordre. Informasjonen blir synlig så snart ordren er registrert hos oss. Dette kan ta litt forskjellig tid, alt avhengig av betalingsmåte. Hvis du betaler via Arvato Afterpay eller kort blir betalingen registrert med en gang. Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra ordren er registrert betalt.

 

«til toppen av siden»

6. Oppdatere kontoinformasjonen:

Logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Kontoinformasjon». Der kan du endre all ønskelig informasjon.

 

«til toppen av siden»

7. Nyhetsbrev:

Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å gå til «Min kundekonto».

Hvis du er registrert tidligere velger du «Nyhetsbrev».

Hvis du ikke er registrert fra før kan du registrer deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsmail. Husk å klikke på "lagre endringer" etterpå.

 

«til toppen av siden»

8. Spørsmål og svar:

Her har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

 

Når får jeg ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter ditt kjøp.

 

Kan dere sende varene i oppkrav?
Nei, dessverre. Vi sender kun ut varen etter at ordren er registrert betalt.

 

Jeg har betalt varene, kan jeg sjekke hvor pakken er i systemet?
Du kan sjekke ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på mine kjøp under” Min kundekonto”. Der finner du sporingslinken tilknyttet din ordre. Informasjonen blir synlig så snart ordren er registrert hos oss. Dette kan ta litt forskjellig tid, alt avhengig av betalingsmåte. Hvis du betaler via Arvato Afterpay eller kort blir betalingen registrert med en gang. Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra ordren er registrert betalt.

 

Jeg har fått ny adresse, hva gjør jeg?
Logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «adressebok». Der kan du endre både fakturaadresse og leveringsadresse. 

 

Jeg ønsker å motta nyhetsbrev fra dere, eller jeg ønsker å melde meg av nyhetsbrevet. Hvordan gjør jeg dette?
Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å gå til «Min kundekonto».

Hvis du er registrert tidligere velger du «Nyhetsbrev».

Hvis du ikke er registrert fra før kan du registrer deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsmail. Husk å klikke på "lagre endringer" etterpå.

Hvis du ikke ønsker å registrere deg kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt i bunnen av siden der det står "Nyhetsbrev". Du kan også melde deg av nyhetsbrevet ved å klikke linken som kommer i bunnen av hvert nyhetsbrev.

 

Er det mulig å hente varene selv?
Det er pr. i dag dessverre ikke mulig å hente varene direkte hos oss.

 

Jeg får ikke logget inn, hva kan være galt?
Det kan være at du har endret eller mistet passordet ditt. Hvis du trenger å få tilbakestille passordet kan du følge linken "Glemt passordet" i påloggingsvinduet. Skriv inn e-postadressen din og klikk "Send". Da vil du motta en e-post med link for tilbakestilling av passord. NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta link for tilbakestilling av passord.

 

Kan jeg endre passordet mitt?
Logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Kontoinformasjon» og huk av i boksen hvor det står «Endre passord».

 

Er prisene inkludert moms (MVA)?
Alle prisene er inkludert MVA. Vi holder til i Norge og det påløper derfor ingen toll eller avgifter når du kjøper varer fra oss.

 

Sender dere pakker til Svalbard eller utlandet?
Nei, det er ikke mulig.

 

Hva skjer om jeg lar være å hente pakken min?
I slike tilfeller vil vi trekke kr 200,- fra gjeldende ordre samt returporto etter Postens satser. Evt. rest vil bli kreditert. Ønsker du varene må dette bestilles på nytt.
Dersom du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Posten vil be om sendingsnummer og ordrenummer. Dette finner du ved å logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Mine kjøp», Hvis posten tar på seg ansvar for returen og utgifter for frakt, vil vi kunne sende varene på nytt uten utgifter for deg.

 

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mail. Hva har skjedd?
Ordrebekreftelse går helt automatisk ut fra oss og til den e-postadressen som du har oppgitt. 
Det hender dessverre av og til at mail fra oss stoppes i spamfilter. Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer, og vi får heller ingen tilbakemelding når mailen stoppes. All ordreinformasjon finner du ved å logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Mine kjøp».

 

«til toppen av siden»

 

Lurer du fortsatt på noe, så kan du kontakte oss på support@skadedyrshop.no, eller ringe oss på 67518719