Meny
1-4 DAGERS LEVERING   -   SIKKER BETALING   -   NORSK SELSKAP   -   BETALINGSUTSETTELSE
0
Frakt fra kun 49,-
image/svg+xml 0

Kundeservice

Hvis du har spørsmål til vår administrasjon, er det bare å sende oss en e-post på support@skadedyrshop.no. Vår dyktige stab vil bistå deg så godt de kan. 

  1. Frakt og levering
  2. Sikkerhet og personvern
  3. Retur av varer - agrerett og reklamasjon
  4. Hvordan handle på websiden
  5. Ordre, faktura, pakkesporing
  6. Oppdatere kontoinformasjon
  7. Nyhetsbrev
  8. Spørsmål og svar

 


 

1. Frakt og levering

Frakt

  • Rask levering 1 - 4 dager
  • Frakt fra Kr. 49,-

Ingen overraskelser hos oss, og ingen skjulte kostnader. Vi er en norsk bedrift, og du får ingen toll og deklarasjonsgebyrer. Pris for frakt er avhengig av fraktemåten som du ønsker deg. Leverings og prisalternativer er grundig forklart når du kommer til kassen. Du kommer til kassen via handlekurven. Du binder deg IKKE til noe kjøp ved å sjekke fraktpris i kassen. Slik gjør du for å finne fraktkostnaden:

    • Velg varene
    • Gå til handlekurven, sjekk at varer og antall stemmer.
    • Trykk "Gå til kasse" knappen.
    • Skriv inn postnummer der du bor. Da får du oppgit fraktpris.

Levering
Skadedyrshop benytter Posten/Bring til levering av varer, og du forholder deg kun til postens satser. Vi har flere leveringsvalg avhengig av dine ønsker, og vi kan levere på døren, dagtid som kveldstid. Normalt leveres varene innen 1 – 4 virkedager avhengig av hvor varen skal leveres og leveringsmetode. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller transportpartner.
Du som kunde har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Tilbakebetaling vil bli foretatt senest 14 dager etter at vi har mottatt returnert vare.

 

«til toppen av siden»

2. Sikkerhet og personvern:

Vi håndterer dine personopplysninger på en sikker måte. Vi gjør følgende:

 

Personopplysninger

Når du handler på Skadedyrshop.no trenger vi navn, adresse og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Informasjonen er tilgjengelig på "Min side". Du har rett til innsyn i, og retting/sletting av egne opplysninger.

 

Betaling med kort
Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

 

Bruk av informasjonskapsler (cookies)
Skadedyrshop.no bruker cookies, slik at vi kan gi deg en bedre handleopplevelse.

Cookies er tekstfiler som blir lagret av din internett browser (for eksempel Internet Explorer, Chrome, Firefox osv) på din PC eller mobile enhet. Cookies tillater Skadedyrshop å huske detaljer som du har lagt inn på websiden. Websiden vil deretter bruke denne informasjonen til å skape en bedre opplevelse for deg som bruker av websiden. For eksempel kan Skadedyrshop anbefale deg produkter eller gi deg gode tilbud basert på din historikk.

I tillegg brukes cookies til å samle inn og analysere kundenes brukeratferd. Denne informasjonen gir oss statistikk, og hjelper oss for eksempel til å se hvilke produkter som blir mest sett på, hvor mange ganger kundene har besøkt websiden, hvor lenge kundene er inne på websiden osv. Alt for å kunne tilpasse websidene bedre til kundene sine behov. Denne informasjonen kan ikke bli brukt til å identifisere enkeltindivider. Kun som statistikk.

 

«til toppen av siden»

3. Retur av varer - Angrerett og reklamasjon:

 

  • 30 dagers gebyrfri retur (du betaler kun for returfrakten)
  • Returetikett vedlegges i forsendelsen

Definisjon
Angrerett er ikke det samme reklamasjonsrett. Angrerett vil si at du ombestemmer deg, og allikevel ikke ønsker det bestilte produktet. Hvis det er noe feil med produktet skal du benytte deg av reklamasjonsretten.

 

Angrerett:
Ved kjøp hos Skadedyrshop har du full angrerett. Du får alle pengene tilbake, uten spørsmål.

Du behøver ikke å oppgi noen som helst grunn for å bruke angreretten, men angreretten forutsetter at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som du mottok den. Du har 30 dager til å returnere varen(e) etter at den ble mottatt. Informasjon om kjøpsloven finner du på http://www.forbrukerradet.no/

 

- Ingen gebyrer

Skadedyrshop tar ingen gebyr for at du angrer. Pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

 

- Kunden betaler for returfrakten

Det er viktig å vite at du selv må betale for returfrakten (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i).

 

Hvordan du returnerer varene:

 

- Melde angreretten

Du velger selv hvordan du melder din angrerett, men for dokumentasjon av angrefristen kan det være lurt å melde fra. Du kan melde fra til support@skadedyrshop.no. Vi må uansett ha beskjed om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du returnerer. Denne informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost.

 

- Angrerettskjema

Vi anbefaler at du bruker Angrerettskjema. Dette er vedlagt sammen med varene, eller last ned angrerettskjema her. Denne kan fylles ut og vedlegges i returpakken. Det er uansett viktig at du i pakken vedlegger informasjon om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du ønsker å returnere. Informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost. Da vet vi hvem som returnerer varene, og vi unngår misforståelser. 

 

- Kunden er ansvarlig for varene i returprosessen

Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt. I henhold til angrerettloven er du selv ansvarlig for pakken i returprosessen.

 

- Lever til posten

Hvis du har valgt "hent varen selv" har du også mottatt en forhåndsbetalt og ferdig utfylt returblankett. Denne kan du benytte, og det er bare å klistre den utenpå esken. Alternativt fyll ut egen blankett på postkontoret.  Deretter leverer du pakken på postkontoret eller til post i butikk. Du vil bli trukket den faktiske returkostnaden i etterkant (Returadresse er: Skadedyrshop AS, Baker Østbysvei 1-3, 1351 Rud).

 

- Du får pengene tilbake
Du vil motta en kreditnota med en oversikt over den økonomiske statusen. Korrekt beløp utbetales til den kontoen hvor de ble utbetalt fra.

 

- Har du mottatt Klarna faktura?
Da kan du betale kun for de produktene som du ønsker å beholde. Resten blir kreditert automatisk, og du slipper å få ny faktura tilsendt. Du mottar en kreditnota når returen er behandlet. Eventuell returporto faktureres deg separat i etterkant.

 

- Angrerett på brukte varer
Dersom varen ikke svarer til forventningene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

 

Uavhentede varer
Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Skadedyrshop står ikke ansvarlig for transportør sine rutiner og hentemeldinger. Du står selv ansvarlig for å ha kontroll med at sendingen kommer frem. Posten / Bring returnerer automatisk varene etter 14 dager. 
Hvis du ikke henter varene, er hjemme på avtalt hentetidspunkt eller nekter å hente varene uten først å ha meldt ifra om angrerett før varene blir returnert, vil du bli belastet et beløp på Kr. 59,- for returfrakt, samt et gebyt på Kr. 200,- Eventuelt restbeløp vil bli tilbakebetalt innen 14 dager etter mottatt retur vare. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

 

- Bedriftskjøp
Vi gjør oppmerksom på følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a). Forbrukerrådet har egne sider med informasjon om angrerett. Gå til www.forbrukerrådet.no.

 

- Tvister
Ved eventuelle tvister vil Skadedyrshop AS følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse. Begge parter aksepterer Bærum som verneting. Tvisteloven § 4-6, Avtalt verneting.

 

Reklamasjon:
Reklamasjon betyr at det er noe galt med varen(e) eller forsendelsen.

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år.

 

- Pengene tilbake
Du får igjen pengene inkludert porto, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Vi betaler også for rimeligste returfrakt. Pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Det er viktig at du i pakken vedlegger informasjon om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du ønsker å returnere.

 

- Hvordan du reklamerer og returnerer varene:

- Meld fra om reklamasjonen
Meld fra til support@skadedyrshop.no. Fortell oss hva som er galt med produktet, eller hva du er misfornøyd med. Legg om mulig ved bilder av produktet/feilen, hvor feilen synes. 2 nærbilder og 1 oversiktsbilde. Vi besvarer eposten (innen 24 timer i ukedager) og fortelle deg hva du videre må gjøre. Vi må ha beskjed om ordrenummer og varekoden for produktet som det er problemer med. Denne informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost.

 

- Reklamasjon og returskjema
Hvis ikke annet er instruert, så bruk returskjema som er inkludert sammen med varene. Last ned reklamasjons og returskjema her. Skjemaet fylles ut og vedlegges i returpakken. Det er uansett viktig at du i pakken vedlegger informasjon om ordrenummer og varekoden for produktet/ene du ønsker å returnere. Informasjonen står i ordrebekreftelsen som du mottok på epost. Da vet vi hvem som returnerer varene, og vi unngår misforståelser. Gi beskjed om du ønsker ny vare i retur 

 

- Kunden er ansvarlig for trygg retur
Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt. I henhold til angrerettloven er du selv ansvarlig for pakken i returprosessen.

 

- Lever til posten
Hvis du har valgt "hent varen selv" har du også mottatt en forhåndsbetalt og ferdig utfylt returblankett. Denne kan du benytte, og det er bare å klistre den utenpå esken. Alternativt fyll ut egen blankett på postkontoret.  Deretter leverer du pakken på postkontoret eller til post i butikk.

(Returadresse er: Skadedyrshop AS, Baker Østbysvei 1-3, 1351 Rud)

 

- Du får pengene tilbake
Du vil motta en kreditnota med en oversikt over den økonomiske statusen. Pengene utbetales til den kontoen hvor de ble utbetalt fra.

 

- Tvister
Ved eventuelle tvister vil Skadedyrshop AS følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse. Begge parter aksepterer Bærum som verneting. Tvisteloven § 4-6, Avtalt verneting.

 

«til toppen av siden»

4. Hvordan handle på websiden:

Det er veldig lett å handle på websidene våre. Det er også helt trygt. Vi bruker Klarna Checkout for enkelhet og trygghet.

Her er kortversjonen av hvordan du kjøper produktet. Litt lenger ned forklarer vi mer utførlig. Hvis du fortsatt har problemer med kjøpet, så ikke nøl med å kontakte oss på support@skadedyrshop.no:

  1. Klikk på det ønskede produktet
  2. Klikk på den grønne knappen «LEGG TIL HANDLEKURV»
  3. Det dukker opp en «popup boks» Der klikker du på «GÅ TIL HANDLEKURVEN»
  4. I det neste vinduet klikker du den grønne knappen «GÅ TIL KASSEN»
  5. I kassen punkt 2. Skriver du inn postnummeret ditt, for å gi deg forskjellige leveringsalternativer. Når du har tastet postnummer dukker det opp en liste med leveringsalternativer. Huk av din ønskede leveringsmåte
  6. I punkt 3 fyller du ut dine personlige opplysninger. Her kan du også endre adresse, hvis du for eksempel er på hytta.
  7. Deretter trykk den blå knappen «FULLFØR KJØP». Da har du gjennomført kjøpet.
  8. Betaling med Klarna faktura er forvalgt (du får faktura i posten). Hvis du ønsker å betale med kort med en gang, gjør du dette rett etter at du har trykket «FULLFØR KJØP» knappen.

 

Her er den mer utførlige forklaringen:

 

Hva har du lyst på?
Vi har et stort utvalg av produkter til bekjempelse og sikring mot skadedyr. Vi har også produkter til hus og hage. Det er både enkelt og trygt å handle, og du får varene levert på postkontoret ditt eller hjem til deg. Slik gjør du, trinn for trinn:

 

Registrering
Du kan handle uten å være registrert. Du kan handle som gjest. Ikke noe problem, men vi anbefaler at du registrerer deg så informasjonen blir riktig om du skulle ønske å handle med oss flere ganger. Her kan du registrere deg som kunde. Du får også da en mulighet for å spore alle pakker på «min kundekonto».

 

Let etter produktene som du ønsker deg
Du kan søke frem produkter i søkefeltet, eller finne produkter ved å velge ønsket kategori i toppmenylinjen . Hvis du er usikker på hvilket skadedyr du har problemer med, kan du bruke «SKADEDYRGUIDEN» som også er i toppmenyen. Denne skadedyrguiden hentes fra vår søsterbedrift, ABS Skadedyrkontroll AS (www.skadedyr.no), som driver med profesjonell skadedyrbekjempelse. Du kan også søke profesjonell bistand og rådgivning fra dem.

 

Legg varer i handlekurven
(Du går nå med handlekurven på armen)

Du kjøper ingen ting eller binder deg ikke til noe ved å legge produkter til handlekurven.
Klikk på "legg i handlekurv"-knappen for å legge varene du finner i handlekurven. Øverst i høyre hjørne av skjermen vil du se et handlekurvikon, som hele tiden oppdaterer antallet varer som ligger i kurven. Du kan fortsette å legge nye produkter i handlekurven inntil du er ferdig.

 

I handelkurven
Du binder deg ikke til en handel ved å gå til handlekurven
Du kan lett endre på bestillingen hvis du går inn i handlekurven (ved å klikke på handlekurvikonet øverst til høyre på siden). Deretter kan du fortsette å handle.

Når du er ferdig med å handle, er det på tide å bevege seg mot kassen. Gå først til handlekurven, og sjekk at bestillingen er korrekt. Klikk på «GÅ TIL KASSEN» KNAPPEN nederst. Du binder deg fortsatt ikke til noe.

 

Gå til kassen / sjekk av bestillingen
(Tenk deg at du står foran kassen i en butikk)

Du binder deg ikke til en handel ved å gå til kassen.
Du har Klikket på «GÅ TIL KASSEN» KNAPPEN, og vil nå se din bestillingsliste over produktene som du har lagret.

1. Varesjekk
Nå er det viktig å dobbeltsjekke at antall varer er korrekt.

a. Her kan du krysse av for å legge deg til vårt nyhetsbrev for å motta gode tilbud.
b. Har du en rabattkode kan du også legge inn denne her.

2. Velg hvordan du vil ha dine varer levert.
Tast inn postnummeret der du bor (0001 - 9999), slik at vi finner ut hvilke leveringsmetoder vi kan tilby deg i ditt distrikt. Klikk «Hent leveringsmetode», og velg leveringsmetode fra menyen. Du binder deg fortsatt ikke til et kjøp i denne fasen.

 

3. Betalingsfasen. Endre betaling
Nå er det på tide å betale for varene.
 Du betaler ikke for noe før du klikker på knappen «FULLFØR KJØP».
(Klikk på bildet for å forstørre)

a. Registrer inn nødvendig informasjon
Det dukker opp en noen felter. Vær nøye med detaljene. Ta det helt med ro, du får til slutt mulighet til å endre eventuelle feil. Her kan du også endre adressen, hvis du for eksempel er på hytta.

b. Velg betalingsmåte

Når du har trykket "FULLFØR KJØP", får du en bekreftelsesmelding "TAKK FOR DITT KJØP". 
Faktura er automatisk forhåndsvalgt. Her kan endre betalingsmåte til f.eks. kort.

 

4. Etter betalingsfasen

Du vil motta en e-post med bekreftelse på kjøpet. Hvis du ikke har mottat bekreftelsen, ber vi deg først sjekke i "Spamfilteret".  Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer, og vi får heller ingen tilbakemelding når mailen stoppes. Derfor har du alle ordre tilgjengelig via ”Min kundekonto”, slik at du skal kunne ha full kontroll.

 

5. Motta varene

Vi sender deg e-post med informasjon både når vi mottar innbetaling fra deg og når ordren er ferdig pakket og sendt. Deretter kan du følge pakkesporingen via "Min kundekonto" på "Min side". Posten leverer henteseddel i postkassa di eller sender deg en sms når pakka ankommer ditt postkontor. Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

 

Aldersbegrensninger

Mindreårige kan ikke inngå avtale med Skadedyrshop uten at det først foreligger samtykke fra foreldre. Først ved fylte 15 år kan bindende kjøpsavtaler inngås. Kredittkjøp kan ikke gjøres før fylte 18 år.

 

 «til toppen av siden»

5. Tilgang til ordre, faktura og pakkesporing:

Du kan sjekke fakturaer, ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på mine kjøp under ”Min kundekonto”. Der finner du sporingslinken tilknyttet din ordre. Informasjonen blir synlig så snart ordren er registrert hos oss. Dette kan ta litt forskjellig tid, alt avhengig av betalingsmåte. Hvis du betaler via Klarna eller kort blir betalingen registrert med en gang. Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra ordren er registrert betalt.

 

«til toppen av siden»

6. Oppdatere kontoinformasjonen:

Logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Kontoinformasjon». Der kan du endre all ønskelig informasjon.

 

«til toppen av siden»

7. Nyhetsbrev:

Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å gå til «Min kundekonto».

Hvis du er registrert tidligere velger du «Nyhetsbrev».

Hvis du ikke er registrert fra før kan du registrer deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsmail. Husk å klikke på "lagre endringer" etterpå.

 

«til toppen av siden»

8. Spørsmål og svar:

Her har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

 

Når får jeg ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter ditt kjøp.

 

Kan dere sende varene i oppkrav?
Nei, dessverre. Vi sender kun ut varen etter at ordren er registrert betalt.

 

Jeg har betalt varene, kan jeg sjekke hvor pakken er i systemet?
Du kan sjekke ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på mine kjøp under” Min kundekonto”. Der finner du sporingslinken tilknyttet din ordre. Informasjonen blir synlig så snart ordren er registrert hos oss. Dette kan ta litt forskjellig tid, alt avhengig av betalingsmåte. Hvis du betaler via Klarna eller kort blir betalingen registrert med en gang. Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra ordren er registrert betalt.

 

Jeg har fått ny adresse, hva gjør jeg?
Logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «adressebok». Der kan du endre både fakturaadresse og leveringsadresse. 

 

Jeg ønsker å motta nyhetsbrev fra dere, eller jeg ønsker å melde meg av nyhetsbrevet. Hvordan gjør jeg dette?
Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å gå til «Min kundekonto».

Hvis du er registrert tidligere velger du «Nyhetsbrev».

Hvis du ikke er registrert fra før kan du registrer deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsmail. Husk å klikke på "lagre endringer" etterpå.

Hvis du ikke ønsker å registrere deg kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt i bunnen av siden der det står "Nyhetsbrev". Du kan også melde deg av nyhetsbrevet ved å klikke linken som kommer i bunnen av hvert nyhetsbrev.

 

Er det mulig å hente varene selv?
Det er pr. i dag dessverre ikke mulig å hente varene direkte hos oss.

 

Jeg får ikke logget inn, hva kan være galt?
Det kan være at du har endret eller mistet passordet ditt. Hvis du trenger å få tilbakestille passordet kan du følge linken "Glemt passordet" i påloggingsvinduet. Skriv inn e-postadressen din og klikk "Send". Da vil du motta en e-post med link for tilbakestilling av passord. NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta link for tilbakestilling av passord.

 

Kan jeg endre passordet mitt?
Logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Kontoinformasjon» og huk av i boksen hvor det står «Endre passord».

 

Er prisene inkludert moms (MVA)?
Alle prisene er inkludert MVA. Vi holder til i Norge og det påløper derfor ingen toll eller avgifter når du kjøper varer fra oss.

 

Sender dere pakker til Svalbard eller utlandet?
Nei, det er ikke mulig.

 

Hva skjer om jeg lar være å hente pakken min?
I slike tilfeller vil vi trekke kr 200,- fra gjeldende ordre samt returporto etter Postens satser. Evt. rest vil bli kreditert. Ønsker du varene må dette bestilles på nytt.
Dersom du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Posten vil be om sendingsnummer og ordrenummer. Dette finner du ved å logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Mine kjøp», Hvis posten tar på seg ansvar for returen og utgifter for frakt, vil vi kunne sende varene på nytt uten utgifter for deg.

 

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mail. Hva har skjedd?
Ordrebekreftelse går helt automatisk ut fra oss og til den e-postadressen som du har oppgitt. 
Det hender dessverre av og til at mail fra oss stoppes i spamfilter. Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer, og vi får heller ingen tilbakemelding når mailen stoppes. All ordreinformasjon finner du ved å logg deg inn på "Min kundekonto". Velg «Mine kjøp».

 

«til toppen av siden»

 

Lurer du fortsatt på noe, så kan du kontakte oss på support@skadedyrshop.no, eller ringe oss på 67518719